Otomotiv Sektöründe Büyük Çöküş – Bigpara Haberleri
AA
Oluşturulma tarihi: 04 Aralık 2024 11:18
Avrupa’nın otomotiv endüstrisi, zayıf talep karşısında rekabetçi kalabilmek ve maliyetleri düşürmek için fabrika kapatma ve işten çıkarmalar planlayan üreticilerle birlikte teknolojik ve jeopolitik zorluklarla karşı karşıya.
Çin ve ABD’den yenilikçi otomotiv teknolojilerinin ortaya çıkışı son yıllarda Avrupa kamuoyunda tartışma konusu olurken, kıtanın otomotiv endüstrisi Çinli üreticilerin artan rekabeti ve daha yavaş olan elektrikli araçlara geçişin yüksek üretim maliyetleriyle karşı karşıya. beklenenden.
Avrupa otomotiv endüstrisindeki kriz, gözden kaçan trendlerin, yapısal sorunların ve jeopolitik risklerin karmaşık etkileşiminden kaynaklansa da, kıtadaki birçok otomobil ve otomobil parçası üreticisinin yakın zamanda büyük ölçekli fabrika kapanışları ve işten çıkarmalar duyurduğunu belirtmek ilginçtir.
Avrupa’daki otomotiv üreticilerinin yaşadığı derin kriz, başta yedek parça olmak üzere tedarikçilere de olumsuz yansıyor.
Tedarikçiler azalan siparişler ve artan maliyetlerle karşı karşıya kaldıkça birçoğu işten çıkarma veya EV ihtiyaçlarını karşılamak için yeniden yapılanma planlıyor.
BOSCH 5 BİN 500 KİŞİYİ GÖRECEK
Sektörün en büyük tedarikçilerinden biri olan Bosch da yakın zamanda kıtanın otomotiv endüstrisindeki işten çıkarmalara katıldı. Şirket, otomotiv biriminde dünya çapında 5.500 kişiyi işten çıkarmaya karar verdi. Ayrıca Bosch, üretim tesislerinde kısa süreli çalışmanın zorunlu olacağını duyurdu.
Alman otomotiv ve sanayi tedarikçisi Schaeffler, 5 Kasım’da otomobil üreticilerinden gelen talebin zayıf olması nedeniyle yeniden yapılanacağını ve 2.800’ü Almanya’da olmak üzere Avrupa’da toplam 4.700 kişiyi işten çıkaracağını duyurdu. Schaeffler ayrıca Avusturya ve İngiltere’deki fabrikaları da kapatmayı planlıyor.
Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen de 28 Ekim’de Almanya’daki en az üç fabrikayı kapatma ve büyük ölçekli işten çıkarmalar gerçekleştirme niyetini duyurdu.
Şirket tarihinin en büyük yapısal ve maliyet kriziyle karşı karşıya olan Volkswagen, pazar payını korumak ve maliyetleri düşürmek için işçi ücretlerinde yüzde 10 kesinti talep ediyor.
Volkswagen ile Almanya’nın en büyük sendikası IG Metall arasında, ülkedeki fabrikaların kapatılması planı da dahil olmak üzere ücret görüşmelerinin sonuç vermemesi üzerine sendikalı çalışanlar, şirketin Almanya’daki 9 fabrikasında grev çağrısı yapmaya başladı. Şubat 2025’in sonunda Volkswagen Grubu, Audi markasının Brüksel’deki üretim tesisini de kapatacak.
OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ KRİZ YEDEK PARÇA VE MALZEME SEKTÖRÜNE YANSIDI
İsviçreli otomotiv tedarikçisi Feintool dün Almanya’daki tesislerinden birini kapatacağını ve 200 kadar kişiyi işten çıkaracağını duyurdu.
Feintool, Almanya’daki üretiminin çoğunluğunun Macaristan’daki fabrikaya taşınacağını duyurdu.
Fransız otomobil parçası tedarikçisi Valeo da 27 Kasım’da yeniden yapılanma kapsamında Avrupa’da yaklaşık 1.000 kişiyi işten çıkaracağını ve Fransa’daki iki fabrikayı kapatmayı planladığını duyurdu.
Küresel otomobil üreticisi Stellantis, 26 Kasım’da İngiltere’deki bir fabrikayı kapatmayı planladığını duyurdu.
Birçok büyük markanın yer aldığı küresel otomobil üreticisinin CEO’su (CEO) Carlos Tavares, 1 Aralık’ta görevinden istifa etti. Şirket, düşük talep nedeniyle İtalya’nın Mirafiori kentindeki ana fabrikasındaki montaj faaliyetlerini askıya aldı.
20 Kasım’da Ford Motor, endüstrinin elektrifikasyona ve daha fazla rekabete doğru yöneldiği bir dönemde Avrupa’da maliyet açısından daha rekabetçi bir yapı oluşturmak ve büyümeyi desteklemek amacıyla yeniden yapılanma planını duyurdu. Ford, maliyet açısından daha rekabetçi bir yapı oluşturma planı kapsamında Avrupa’daki iş gücünü azaltacağını ve 4.000 kişiyi işten çıkaracağını duyurdu.
Fransız lastik üreticisi Michelin, 5 Kasım’da Fransa’daki iki fabrikasını en geç 2026 yılı başında kapatacağını açıklamıştı. Fransız lastik üreticisinin fabrikalarında 1.254 kişi çalışıyor.
Avrupa’da 106 yıllık geçmişe sahip otomobil parçası tedarikçisi Johann Vitz GmbH de iflasını ilan ederek yeniden yapılanma sürecine girdi.
ALMAN OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE SİPARİŞ EKSİKLİĞİ NEDENİYLE “HASSASİYET” HIZLA BELİRTİYOR
Münih merkezli Ekonomik Araştırma Enstitüsü (Ifo) dün, Alman otomotiv üreticilerinin ve tedarikçilerinin güveninin Kasım ayında sipariş eksikliği nedeniyle önemli ölçüde kötüleştiğini duyurdu.
Ifo Endüstriyel Organizasyon ve Yeni Teknolojiler Merkezi uzmanı Anita Wölfl şunları söyledi: “Sektör, geniş kapsamlı dönüşüm, yoğun rekabet ve zayıf ekonominin mevcut karışımının içinde sıkışmış durumda. Otomotiv sektörü şirketlerinin sipariş dağları var Pandemi ve tedarik zinciri sorunları nedeniyle 2021 yılının başından bu yana biriken siparişler, “Yeni siparişler geliyor ancak kapasiteyi kullanmaya yetmiyor” yorumunu yaptı.
Pek çok otomotiv şirketinin yeni çalışan almaktan kaçındığını veya işten çıkarmayı düşündüğünü söyleyen Wölfl, “Şirketler hâlâ (Trump başkanlığında) ticaret politikasının nasıl gelişeceğini görmeyi bekliyor.” dedi.
Otomotiv sektöründe üretimin kaydırılması, işten çıkarmalar ve kısa süreli çalışma kararları istihdam konusunda endişe yaratırken, sanayisizleşme sürecine katkısı da politikacılar üzerinde baskı oluşturuyor.