Güncel Haberler

24 milyon dijital tren biletiyle 3 bin ağaç kurtuldu

Oluşturulma tarihi: 01 Kasım 2025 12:33

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Platform sayesinde oluşturulan yıllık ortalama 24 milyon dijital bilet ile 3 bin ağacın kesilmesinin önüne geçildi.” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, tren bileti düzenlenmesinden seyahat hizmetlerine kadar pek çok süreci tek çatı altında toplayan Yolcu Taşıma Platformu’nun (YTP), çevresel sürdürülebilirliğe de önemli katkı sağladığını belirterek, “Platform sayesinde her yıl oluşturulan ortalama 24 milyon dijital biletle 3 bin ağacın kesilmesinin önüne geçildi.” dedi.

Uraloğlu, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, demiryollarında dijital dönüşüm vizyonu doğrultusunda yolcu taşıma platformunun TCDD Taşımacılık AŞ tarafından hizmete alındığını söyledi.

Platformun vatandaşların seyahat süreçlerini kolaylaştırarak hız ve kolaylık getirdiğini vurgulayan Uraloğlu, uygulamanın demiryollarında hızlı, güvenli ve dijital hizmet sunma vizyonunu önemli ölçüde yansıttığını söyledi.

Platformun kullanım alanı hakkında bilgi veren Uraloğlu, şunları söyledi: “Tamamen Türk mühendisleri tarafından açık kaynak teknolojiler kullanılarak geliştirilen platform, biletlemeden kapasite yönetimine, ticari satış platformlarından seyahat hizmetlerine kadar birçok süreci tek çatı altında bir araya getiriyor.” dedi.

YERLİ VE MİLLİ PROJELER ÜRETMEYE DEVAM EDECEĞİZ

Projenin, kamuda dijital dönüşüm sürecinde yerli üretim, teknolojik bağımsızlık ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin güçlü bir örneğini oluşturduğunu kaydeden Uraloğlu, YTP bünyesinde yer alan modüller ile sadece biletlemenin değil akıllı doluluk, kapasite yönetimi ve ticari satış platformunun da daha verimli gerçekleştirildiğini anlattı.

Platform üzerinden yolcuların araç kiralama, otel rezervasyonu gibi ek hizmetler de alabileceğini vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Biletleme, seyahat yönetimi ve gelir süreçleri artık dış kaynaklara bağlı kalmadan altyapımızla yapılıyor. Uygulama, veri analitiği ve yapay zeka tabanlı optimizasyon sistemleriyle kritik teknolojilerde ulusal uzmanlık kazandı. Yerli ve milli çözümlerle başarılı projeler üretmeye devam edeceğiz.” değerlendirmesini yaptı.

Platformun vatandaşların seyahat deneyimini kolaylaştırarak hız ve kolaylık sunduğunu anlatan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Platform ile vatandaşlar artık biletlerini web veya mobil uygulama üzerinden saniyeler içerisinde satın alabiliyor. Bilet gişelerinde işlem süresi 15 saniyeye, mobil cihazlarda ise 35 saniyeye düştü. Ayrıca anlık koltuk haritası, fiyatlar ve seyahat bilgileri ile güvenli seyahat planlaması mümkün hale geldi. Mikroservis ve modüler mimarisi sayesinde hava, kara ve deniz ulaşım sistemleri ile entegre çalışabiliyor. Bulut tabanlı yapısı sayesinde günlük 85 bin biletleme kapasitesi ile yüksek işlem hacmini karşılayabiliyor. Dijitalin yanı sıra dijital YTP, çevresel sürdürülebilirliğe de önemli katkı sağladı “Platform sayesinde yıllık ortalama 24 milyon dijital bilet üretilerek 3 bin ağacın kesilmesinin önüne geçildi. Gerçek zamanlı doluluk verileri sayesinde yolculuk planlaması daha verimli hale getirilirken, boş araç taşımaları azaldı ve enerji tüketimi azaldı.”

TÜRK BİLİŞİM ÖDÜLLERİ 2025’TE BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ YTP’YE

Uraloğlu, platformun mikroservis mimarisi sayesinde kaynakları yalnızca gerektiğinde kullanarak enerji tasarrufu sağladığını ve yolcuların işlemlerini uzaktan gerçekleştirmesine olanak tanıyarak karbon ayak izini azalttığını söyledi.

Bu uygulamalarla demiryollarını dijital çağa uygun hale getirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Dijital dönüşüm vizyonumuz doğrultusunda yerli ve milli çözümler üretme kararlılığımız sayesinde başarılı projeler geliştiriyoruz. TCDD Taşımacılık platformunun, Türkiye Bilişim Derneği’nin düzenlediği Türkiye Bilişim Ödülleri 2025’te “Kamudan vatandaşa hizmetler” kategorisinde birincilik ödülüne layık görülmesi, kamu sektöründe dijital dönüşümün güçlü bir örneğidir.” dedi.

Uraloğlu, projenin çok paydaşlı işbirliği modeliyle hayata geçirildiğini, projeye milli teknoloji girişimlerini dahil ederek girişimciliği ve yenilikçi çözümleri desteklediklerini söyledi.

Özel sektör paydaşlarıyla yürütülen proje kapsamında taksi, otel ve benzeri hizmetleri entegre ederek ekosistemi güçlendirdiklerini belirten Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Açık kaynak teknolojileriyle geliştirilen platform, esneklik sunuyor ve lisans maliyetlerini düşürüyor. Kullanıcı odaklı hizmet anlayışıyla öne çıkan platform, bugün Türkiye’de en çok kullanılan biletleme sistemi haline geldi. Bu da projenin teknik gücünün topluma yansıdığını gösteriyor.”

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu